Home » Adventures » Seas of Blood

Seas of Blood

Essay: 
Jeg har prøvet at samle nogle tips til dette adventure, som jeg har haft til at ligge i nogle år, men først nu fået gjort færdig. Det er et noget specielt adv, med nogle kamprutiner indlagt. Personligt kan jeg ikke lide sådan noget, Man har følelsen af, at man ikke selv har indflydelse på spillet, og ret svært er det også, så jeg vil hermed prøve at hjælpe de, der ikke endnu har løst det færdigt. Der er flere ret specielle ting, man skal bemærke i dette adv. For det første: kik godt på kortet andetsteds her i bladet og mærk dig de steder, hvor du ikke skal gå i land. Save spillet hver gang du har været i kamp, så du har mulighed for at loade spillet op igen, hvis du ikke er tilfreds med din kampindsats. Læs "Seas of Blood guiden" godt igennem. Så skulle der være en mulighed for, at kunne afslutte dette noget specielle adventure, men med en ganske rimelig god grafik.
A-MOC.
 
Sådan finder du frem til templet. Go corr og atta awkmute. Undersøg awkm og tag staff. Gå nu V-S-W-V-E og go fireplace. Go hole og atta zombie, men kun hvis du har silver cutlass. Go door og du befinder dig i et rum med et spøgelse, som vil have et password. Passwordet finder du ombord på den brændende barge. Kig godt på shrine. Luk kisten op og du finder en box med noget gold i. Det er muligt, der er en nemmere måde at komme frem til guldet på, men jeg kender kun denne vej ned.
 
Allerførst skal du, lige så snart lejlighed byder sig, kæmpe med de Merchandic skibe, der sejler rundt for at tilegne sig noget guld. Du skal have kæmpet mindst tre gange. Har du ikke det, kan du ikke afslutte adventuret. Ha, men du starten med at sejle til Lagas for at kæmpe med Stately Barge. Du går ombord i den og undersøger alt, hvad der er at undersøge - men pas på, den synker meget hurtigt.
Vel tilbage på Bans sejler du videre til River of Death. Gå i land her og gå op på bakken og ind i hulen, hvor du lukker døren op med den nøgle, du fandt ombord på Bargen.
Du støder på en statue, prøv at gøre et eller andet ved den. Du kommer til en hallway, hvor der er et skellet, glem alt om det. Det ligger her kun for at tage dig med til de evige sandstrande. Gå videre frem og åbn Kisten, og lad nu for himlens skyld "helmet" være. Den er kun til. besvær og kan ikke bruges til noget, jo til at brække spillet ned med jeg tror der er en bug der, men lad den nu bare være. Så sker der i hvert fald ikke noget.
 
S START
2 LAGASH 1
3 GALAH 5
4 ENRAKI
5 ASSUR 4
6 RIVER UF DEAT 2 7 a WRECK 3
8 TRYSTA
9 MARAD
10 KISH 6
11 ROC 7
12 SHALLOWS of GOTH 13 KISH DELTA.
14 SHURRUPAK
15 FLOATING ICE 8
16 KAZALLU
17 the THREE SISTERS 9 18 NIPPUR 10
19 KIRKUK
 
For at komme ud, undersøg loftet og træk. Vel ombord igen sættes der sejl til den gamle Wreck, hvor ens dykkerevner sættes på prøve. Hjælp nu spritterne (ingen dumme kommen- tarer, tak.) og de giver nu luft, så du kan holde vejret under vandet. Gå nu ned og tag alt det, der overhovedet kan tages, med op, lad ikke noget ligge og flyde. Du skal have det hele med! Og svøm nu ind i agterenden igen og giv spritterne en af de ting, du fik hevet med op nede fra bunden. Så giver de dig noget, som du ikke kan undvære. Specielt ikke når der er spøgelser i farvandet.
Nu til Assur (brug nu kortet, findes andetsteds i bladet).
 
SEJL KUN TIL DE STEDER DER ER MARKERET MED NUMRE TIL HØJRE FOR BYNAVNENE, DE ANDRE KAN & SKAL IKKE BESØGES. ET STED FINDER MAN EN 'HELMET', LAD DEN LIGGE DA DER ER EN BUG I SPILLET & DEN HAR INTET AT SIGE. TALLENE TIL HØJRE ER BESØGSRÆKKEFØLGEN. MAN SKAL SLÅS 3 GANGE MED MERCHAND SKIBENE FOR AT FÅ GULD NOK TIL SIDST. DROP DET HELE PA NIPPUR...
 
Når du er tilbage på Bans sættes kursen nu mod Calah. Der er ikke meget at forklare her andet end, det er her Amber skal findes. Og så ikke at forglemme noget Prov, sejles der nu til Kish, hvor opal skal hentes ombord.
Der er stejle klipper, og det ser umiddelbart ud til at være umuligt at komme op, men fortvivl ikke - prøv at gå en tur nedenunder. Der ligger nemlig det, der skal bruges for at komme op til byen Kish. Nu skal der kæmpes et par drabelige slag før opal er sikkert i hus, men gå bare igang og lad være med at spekulere på andet end opal. Alt andet er uvæsenligt!!
Næste besøg bliver på The Rock Nest. Gå i land her og vent indtil du bliver hentet af en slags ørn. Oppe i reden tages sapp, og nu går du ned i tunnellen. Gå op på trappen og gør et eller andet ved den store sten. Find kisten og luk den op og tag det, der er heri og find ned til skibet igen. Nu er det tid til at finde noget koldt, nemlig the Floating Ice.
 
Gå i land her og gå nordpå. Bliv ikke bange; men gå op igen. På Galley Lager du en fight med uhyret, der holder til her. Når det er slået ihjel, tager du perlerne med til skibet og fortsætter sydover til the Three Sisters. (Hvis Prov. er ved at være lav så gå først i land på Palm Island. Der tindes nemlig noget ombord på det gamle piratskib). Men ellers går du i land på Neat Island og spiser det mad du her bliver tilbudt.
Undersøg derefter alt og tag det, der sidder løst. Gå ud igennem hullet og tag det med dig, der findes her. Gå i land på Volcanic Island og undersøg det gamle skibsskrog. Tag det fundne guld med og gå til sidst i land på Palm Island. Er du ved at være svag, kan den staff, der ligger nedenunder i Bans tages og du får herefter nye kræfter. På Palm Islane kæmper du mod piraterne for at få fat i deres skat. Gå ombord i det gamle skib og tag den statue, der ligger her. Her er samtidig noget Prov. - Nu er der kun tilbage at sejle til Nippur og gøre det hele færdigt. Tag kun Statue, Ivory, Amber, Sapphire, Diamond, Cutlass og Fieces med i land. Nu skal der kæmpes et par gange. (Forresten skal sværdet også med, men jeg går ud fra, at det ikke har været ladt ude af syne på noget tidspunkt). Første gang findes en Doubloons, anden gang findes Emerald. Først nu kan sværet droppes og du kan gå igennem de to stensøjler til tappen af bjerget. Det er her, det hele skal afsluttes og alle tingene skal droppes. Gå nu tilbage og tag Diamond, Horn, Opal, Pearls, Crown og Gold, Gold, Gold...
(Det er her, du skal have kæmpet med Merchand skibene tre gange for at have guld nok, men det er ikke til at sige, hvor skibene dukker op, da det er forskelligt fra gang til gang). Gå nu op og drop det hele på bjerget og Voila - det hele er forbi, inden du får set dig om, og der står play again?

Men den er god nok venner! Du kar gennemført det! Sådan er afslutningen bare....... Absolut ikke noget du kan blive ophidset af. Synd, for selve gameplayet og grafikken som helhed er der ikke noget i vejen med. Sorry venner, men jeg har altså ikke lavet det. Jeg (A-MOC) siger"tak fordi I lyttede med, (læs læste). Jeg vender frygteligt tilbage.
Remember them when you look in the the night sky. A-MOC, CPR nr.08523240 Dag & Nat.
Forsiden af Vol 2, no 7 - 1989
Subscribe to RSS - Seas of Blood