Home » Adventures » Zork II

Zork II

Anmeldt i blad:

Hints i blad:

Anmeldelse: 

Nu må det vist være på tide med en anmeldelse af Zork II, når den igen befinder sig på Hit-listen. Lider 99% af AP’s medlemmer af dårlig smag? Read on, ladies aaaaand gentlemen!!

Zork II

The Wizard of Frobozz. Infocom/Activision/Commodore. Fåes til de fleste computere på disk. Version testet: C64. Pris mellem 28,- og 300,- kroner alt efter version.

   Spillet foregår i “The great underground empire Gue”. Som en stakkels eventyrer skal du kæmpe dig gennem troldmanden fra Frobozz’ del af riget, og det er ikke let! Du tjener points ved at finde skatte og komme til de rigtige steder. Din opgave besværes i mere eller mindre grad (alt efter temperament) af den åndsforsnottede magiker, der det meste af spillet igennem fiser rundt og smider spells.
   Fælles for disse spells er, at de alle starter med “F”. Hvis det beroliger dig, så burde ord som Freeze, Fall, Fence, Fear og mange andre få dig på bedre tanker. De kart i al sin enkelthed være besværende, men tænk på: “Det er da godt, man ikke kan hele alfabetet!”
Lyd: 
NYX, øøh jeg mener NIX!
Grafik: 
Erdudaheltsindsyg??!!?
Parser: 
Rimelig hurtig. Forstår det meste af det du skriver. Kan dog være lidt forvirrende, når det kommer til bevægelser udover nord, syd osv.
Parser Score: 
80%
Ordforråd: 
Forstår 600 ord, men er lidt svag mht. genkendelse af ord fra lokalitetsbeskrivelserne. Hvor du f.eks. står i en vulkan, kender den ikke ordet vulkan!
Sværhedsgrad: 
Lidt over middel. De fleste puzzles er logiske (oddly angled room undtaget!) og du er sikret mange timers underholdning.
Præsentation: 
En god manual, men intet andet. (Det er en af de billige versioner, RED).
Præsentation Score: 
50%
Subjektiv vurdering: 
Den bedste af Zork’erne og et af de bedste adventures overhovedet. Zork II er en klassiker, der bør stå i enhver spilsamling.
Subjektiv vurdering Score: 
95%
Kommunikation: 
Der er kun få personer, men de der er kan man sagtens tale med.
Kommunikation Score: 
60%
Atmosfære: 
Virkelig god. Beskrivelserne er lange og detaljerede og man lever sig helt ind i spillet. Dog er det lidt småt med humor, men det gør nu ikke så meget.
Atmosfære Score: 
90%
Hints: 

*Nøglen til skattene er at finde ved prinsessen, der stolt som en statue, der også er værd at tage med. er så smuk som et maleri selv en chairman ville anskaffe sig!

*Selv et unikum kan ikke få nøglen fra unicorn - alene i hvert tilfælde! Lad andre om at "redde" den for dig.

*Appelsiner har aldrig været din smag. Heller ikke deres farve. Derimod er du altædende, trods det faktum, at du er grøn indenfor adventuregen- ren. Blåøjet som du er æder du vel det tip, som du ville gøre det med en kage? Okay, bliv ikke rød i hovedet af raseri, hvis du falder i vandet. Alle kan kage i det!

*Du skal ikke slide forgæves min ven. Placemat hører hjemme under døren. Det var et "lillebitte" hint.


-Hvordan åbner jeg døren med Lizard, efter at have givet den candy?

*Døren skal åbnes med golden key, som du får fra prinsessen.

Forsiden af Vol 3, no 3 - 1989
Forsiden af Vol 3, no 2 - 1989
Forsiden af Vol 2, no 12 - 1989
Forsiden af Vol 2, no 7 - 1989
Subscribe to RSS - Zork II