Home » Adventures » Zak McKraken and the Alien Mindbenders

Zak McKraken and the Alien Mindbenders

Hints: 

-Mikkel (HAK) Jakobsen spørger: Hvordan får man den gule crystal? Hvordan forbinder man strange markings ved sfinxen og statuen i templet? Hvordan slipper man væk fra Bermudatrekanten, når man har fået glowing object? Hvad findes i pyramiden i Kairo? Hvad får man ud af at sætte flaget i stenalteret og derefter læse scroll? Hvordan tager man candelabra? Hvad skal man med platformene? Hvad skal man med The King i rumskibet? Hvordan åbner man døren i pyramiden på Mars efter at have kørt i Tram? Hvornår lander rumskibet på jorden og hvor? (Argh, jeg har skrivekrampe, NYX.)
Hvordan skal man trykke på de tre røde knapper på Mars?

*For at få den anden halvdel af crystal skal man fuldføre den tegning, som er på statuen. Tegningen ser ud som den på statuen i Great Chamber på Mars.
Nu kan du lægge begge gule crystaldele samt Flag Pole fra Nepal på alteret i Stonehenge. Læs Scroll og vupti, du har en hel gul crystal... Når du er i Afrika, giver du golfkøllen til heksedoktoren. Han vil nu sammen med to indfødte udføre en dans. Og den rækkefølge de bukker i, skal du huske, når du skal trykke på de røde knapper. Hos heksedoktoren kan du samtidig lære, hvordan du bruger den gule crystal. Aftegn kortet i sphinxens indre og med den gule crystal kan du rejse rundt til de forskellige platforme i verden (her kan du tage candelabra), og du kan komme til Mars. Glowing object skal først hentes, når man har den gule crystal, så man kan teleportere sig væk. Man skal ikke sende Melissa og Leslie hjem til jorden, da de skal hjælpe en med at få den hvide crystal, som ligger på Mars. I labyrinten på Mars finder man også tegningerne, der skal bruges for at komme ind i sphinxen. (Og tak siger vi til Per!, RED.)


-Kan man vinde i lotteriet? Hvis Ja, hvordan?

*Såre nemt Frankie-boy. Du skal efter hvad A-MOC siger blot finde koden!
Nårh, ja - det gør du ved at tage en tur til Bermuda trekanten og gå ind hos bossen. Der er et display til højre på skærmen og det nummer, der står her er det nummer, du skal vælge i lotteriet. I øvrigt er det ikke nødvendigt for dig at vinde, for at løse spillet. Spiller du rigtigt rækker dit kreditcard hele vejen igennem spillet!

Essay: 

Luk alt op, der kan lukkes op - tag alt hvad der kan tages. Det gælder hele spillet igennem. Brug wallpaper til at lirke cashcard ud med når det ryger ind under skrivebordet. Gå ind i stuen og tilslut TV'et. Tag remotecontrollen, som ligger under sofasædet.
Hæld endelig ikke guldfisken i vasken før brødet er blevet raspet. Tag butterknife og giv den til Annie senere. ellers kan hun ikke vække den søvnige bus chauffør. Luk skabet under køkkenvasken op og tag' YELLOW CRAYON, der bruges senere til, at tegne med. Tag nu Zak ned på gaden og lad ham ringe på hos bageren og lad være med at opgive med det samme.
Hov! Zak er lige ved at få et franskbrød i hovedet, men heldigvis rammer det ved siden af. Det slår et ordentligt hul i fliserne nede på fortorvet. Du huskede vel at lade Zak tage den lille nøgle som hænger lige til højre for hoveddøren, ikke?! ... Hvis ikke så gå op igen og hent den. Zak går nu hen til 14'ave og går ind i den første forretning her. Køb nu alt, som købes kan, men ikke lotto. Det kan Zak gøre senere når han har været en tur til Bermuda trekanten. Luk toolbox op! Gå op til barberen og brug Wire-cutter til at klippe Spin Sign ned med. Tag hat og blå briller på, gå ned i tlf. selskabet og gå om bag ved hvor du lader Zak bruge terminalen, så er, den tlf. regning ude af verden, (ak-ja gid det var så vel.) Tag papiret, som sidder i vægholderen. Udfyld det med yellow crayon og gå hjem og put det udfyldte papir i postkassen. Zak vil om nogen tid modtage et medlemskort til 'THE KING' på Bermuda Trekanten og har han ikke det, kan han heller ikke komme der. Nu skal han op Dg have skruet pipe af som sidder under vasken. Når det er gjort så put brødet op i vasken og tænd for affaldsknuseren. Nu er der lavet det fineste rasp, som er velegnet til at fodre fugle med.
Tag ægget i køleskabet. skru pipe på igen og hæld guldfisken op i vasken, men check lige at kværnen ikke kører endnu, for eller bliver din gode ven lavet til kattemad på dåse. Nu er det tid og komme ud og se sig lidt omkring. Zak går hen til bussen og vækker bussemanden. Brug cashcard til at betale med. Køb en ticket til Seattle og en bog af Devotee og gå ombord i flyveren. Nu skal der holdes på hat, stok og gebis for nu skal det gå stærkt....

II - Flyveturen.

Sid nu ikke for længe. Hvis man skal, så skal man!!. Altså kun en udvej - toilettet. Ude på toilettet stoppes vasken til med 'biip', hov hva' var det? Jeg tror sgu' ordet blev væk!!. Luk op for vandet og vent indtil det begynder at løbe over. Når det sker så lad Zak trykke på kalde-knappen og gå nu hurtigt op i Pantryet og stop 'biip', (hov der røg der et ord mere, jeg skal vist have et nyt keyboard...) ind' i microovnen. Husk at lukke og tænde! Lad nu Zak gå hurtig ud og lukke alle de klapper som er over alle passager sæderne og stewardessen, det sure rips, skulle nu gerne Være beskæftiget for resten af flyveturen. Lad nu Zak undersøge cabinen for effekter, som skal bruges senere, (ja jeg vil sige de er ret vigtige for at afslutte dette adventure. Det ene har med luft at gøre og det andet har med ild at gøre,god fornøjelse! Er der tid så prøv at bruge toilettet
ha,ha.

III - Mt. Rainer.

Nedenfor MT. RAINIER i et lille hul sidder et tohovedet egern. Zak tænker sig lidt om - - mon ikke sådan et lille sød dyr kan lide jordnødder? Nåe-ja .. vi fik jo nogle i flyveren så lad os give dem til dyret. Det forsvandt, nu skal vi bare udforske hullet lidt. Zak brækker en gren af træet og graver et stort hul, der nu er så stort at han kan gå ind i det. Han kigger sig lidt omkring og undersøger alt herinde. Hm? Han kommer reden på firepit sammen med grenen og tænder nu ild til hele redeligheden! (Redeligheden, (redeligheden, ha-ha den var sgu go' hva)) og der går et lys op for Zak.
Han finder den gule tegning og bruger 'biip' på den ufærdige tegning ...oohhh what a strange blue light, from the secret room, never mind - let Zak go in and search'it. Her befinder the blue crystal sig. Controller nu det hele for at tage crystallen. Kan Zak ikke, så prøv at zappe dig frem. Hvis du rammer rigtigt, har du nok ramt den rigtige kanal - måske TV2? Bliv nu ikke mørkeræd, men go out samme vej du kom ind. Lad Zak gå tilbage til lufthavnen og køb en billet til Miami.

IV - Bumsen & Guruen

Zak møder en bums, som har problemer med alkoholen, ak'ja-ak'ja (hva'me blå kors). Måske en gammel bog kan hjælpe. Bumsen bliver så betaget af bogen med alt det guru snak, at han giver Zak sin sidste whiskey (mon det er Chivas Regal, Salute - næppe!!). Zak tager videre til Neapel og snakker med en rigtig GURU. Måske han kan lære ham et og andet? Måske noget om crystaller??? Zak tager turen over London (men først skal vi lige trykke koden, ah-hem, høm!!).
Han begiver sig nu på yakokse ryg til en lille landsby højt oppe i neapels bjerge. Uden for Guruens tempel står en vagt (mon han er fra vagttårnet, han ser i hvert fald meget vagtsom ud). Lad os nu se om vi ikke kan liste (læs læse) os indenfor. Nu sker der mærkelige ting og sager. Zak bliver sat ind i mystikkens verden, hvor han lærer at, tale med alverdens dyr, vel at mærke kun hvis de er af jordisk oprindelse.

Guruen fortæller også at det er ved hjælp af den blå crystal, han er i stand til dette. Han går nu udenfor igen og ser sig lidt omkring. Det er en meget lille landsby og her er ikke meget at kikke på. Men man ikke det flag, som sidder udenpå fængslet, har en eller anden funktion? For mig og se ligner det et af de flag, man bruger til at stikke i golfhullerne! Men pas nu på at Zak ikke bliver sat i spjældet! Okay, men hvad gør han så for at aflede fangevogterens opmærksomhed, (problemet er brændvarmt !!). Han tager den nu på Yak-ki-di-yak okse tilbage til lufthavnen, hvorefter næsen flyttes hjemefter. Vi skal nemmerlig hjem og afleverer den blå crystal, som der blev sagt i TV-udsendelsen og så skal vi også se, om der er kommet et medlemskort med posten. Og, når vi så alligevel er hjemme, kan vi også lige se, om der er kommet noget ind på telefonsvaren. Så er det jo bare, om vi tændte for den inden Zak rejste?

V – Annie.

Zak går lige hjem fra bussen og tjekker telefonsvaren. Det er sgu' da den mest dovne buschauffør, jeg har set til dato! Ikke så snart har han smækket døren i før han bobler igen (mon han har været ansat hos HT?). Zak går op og tænder for tlf.svareren og hører sin mors blide stemme. "Ak-ja, de mødre", drøner det i hans memoryblock. Han går nu ned på gaden igen og noterer at posten har været her. Han åbner postkassen og tager brevet med kortet. Nu hen til 14'ave og droppe blue crystal (ja hvor tror I?). Zak står og venter et lille stykke tid og så lige med et går døren op og der - lige midt i døren - står den kø.nneste sorthåret pige, man kan tænke sig, i en lilla stramtsiddende sweather! Jeg mindes vagt at have set hende før og med et husker vi begge, at det er i drømme vi har set hinanden. Annie hedder hun. Hun inviterer Zak indenfor og her får han en mærkelig historie fortalt. Annie viser ham et billede af en maskine, som skal laves for at redde verden. Hun fortæller også, at der oppe på Mars er et par gode veninder ved navn Mellisa og Leslie, som vil hjælpe med at løse mysteriet. Zak får nu et stykke brækket gul crystal og som jeg ser det, er det et manglende del af et andet stykke, som må findes et eller andet sted. Nu tror jeg det er på tide at tage en tur ned til Bermuda Trekanten.

Forsiden af Vol 3, no 3 - 1989
Forsiden af Vol 3, no 2 - 1989
Forsiden af Vol 2, no 12 - 1989
Forsiden af Vol 2, no 8 - 1989
Subscribe to RSS - Zak McKraken and the Alien Mindbenders